2012. április 2., hétfő

Ezt látni kell - Lulworth, Swanage

A Jurassic Coast-nak nevezett partra érkezve csak tátottuk a szánkat a látványtól. Először a két barlang bejárat szerű kisebb szikla kapuknál, majd a kagyló formájú öbölnél álltunk meg, ahol olyan kép fogadott, mint még sehol itt Angliában. Hatalmas zöld mezők, apró házak és tengeröböl. Kicsit hideg volt és szél, ezért jól felöltöztünk. Sokan voltak viszont rövidnadrágban és pólóban, sőt úszó ruhában. Az alábbi lankás réten még egy gyors pikniket is lebonyolítottunk.

A fenti kép jobb szélén látható ez az öböl. Innen nem messze parkoltunk le. Mindenképpen el akartunk jutni a Durdle door nevű sziklához, ami egy kapunak kinéző természeti képződmény, mely közvetlenül a part mellett, a vízben formáz egy kaput. Ehhez meg kellett mászni azt az elég meredek dombot, amit már a parkolóból is láttunk, középen látszik a képen az út, az a fehér csík. A dombtetőre érve jól elfáradtunk, csak ketten mentünk fel a Benivel. Akkor láttuk meg, hogy vagy még egyszer ennyi utat meg kell tennünk, hogy elérjük a sziklát. Ez az út először jó lejtős volt és hosszú, de csak odaértünk.
A dombtetőn a "kagylós" öböl felé nézve ezt láttuk, alatta pedig az a kép látható, amit a másik irányba a szikla felé.

A végállomáson nagyon tetszett, ez a bizonyos kőkapu. Újabb öböl, fehér sziklák, zöld dombok, hegyek, völgyek fogadtak minket. Sokan megtették ezt a majd 2 km-es utat a nehéz emelkedőkön és lejtőkön. Idősebbek is, fiatalok babakocsival. Mi is jól elfáradtunk, de megérte. Mire visszaértünk már nem is tűnt olyan nehéznek a túra és az amit láttunk mindenképpen megérte az erőfeszítést.

Továbbindulva még Lulworthben gyorsan körbeszaladtuk a helyi kastélyt is. Egy óriási zöld terület közepén helyezkedik el, körülötte még birkák is legelésztek.

A délután további részét Swanagéban töltöttük. Ez egy szép tengerparti kisváros, ahol már tavaly is jártunk, de szívesen tértünk vissza ismét. A gyerekek jókat vidámparkoztak, majd sétáltunk egyet a parton. Hazafelé még kompoztunk is, így jókora kerülőt vágtunk le.

A komputazás után Bournemouth környékén még a kocsiból menet közben készítettem néhány képet egy gazdag környék házairól.
További rengeteg kép az archívumokban.

1. Ide már régóta készülünk, csak mindig várunk a csodára akarom mondani a melegebb időre. Ami sose jön össze. :-)) Szép lehetett nagyon!

2. Minket már ez a napsütés is feldobott. Mire megmásztuk a dombot, már a hideg sem zavart, szinte melegünk volt:)