2012. április 16., hétfő

Brussel Európa fővárosa

A második napon este, közel egy órás autózás után Brugge-ből átértünk Brüsszelbe. Hamar megérkeztünk a belvárosi lakhelyünkere, akkora szerencsénk volt, hogy volt találtunk egy parkolót a szálloda alatt, így kényelmesen fel tudtunk menni a hotelbe. A szobánkból az alábbi kilátás fogadott.

A következő napon elkezdtük bejárni a várost, nagy kört mentünk a belvárosban a sétálóutcákon át a híres Grand Place-ig, ahol virágpiac is színesítette az amúgy is pazar látványt.

Innen nem messze találtuk meg a Manneken Pis nevű híres szobrocskát a pisilő kisfiúval, éppen be volt öltöztetve, szerintem Drakulának. Rengeteg turista volt, nem is igazán értettem, hogy mit néznek ezen ennyien, mert egy mellékutcában volt egy sarkon és elég kicsi is. De ettől függetlenül mindenki látni akarja. Van ennek a szobornak egy guggoló kislány megfelelője is, de az máshol van, azt biztos nem látogatták ilyen sokan.

Turisták a Manneken Pis-nél

Rövid ebédszünetet tartottunk, egy kiváló olasz étteremben, délután még megkóstoltuk itt is a gofrit, amit rengeteg helyen árultak.
Egy üzletben itt találtuk meg a világ legnagyobb kagylóját, ami a táblája tanúsága szerint 110x128 cm-es, 213 kg-ot nyom, 260 éves és nem eladó.

Sokfelé császkáltunk még, többek között a Királyi palotánál és az előtte lévő parkban, az Európai Bizottság és az Európai parlament előtt is. Ezt a parlamentet úgy képzeltem el, mint a strassbourgit, de nem olyan volt. Az ugyanis egy nagy placc közepén van körülötte folyócska, vagy tavacska. Itt pedig teljesen körbeépítették házakkal, az utcák is olyan szűkösek, építkezés is folyt a környéken, ezért lehangolóbb volt a látvány. Maga az épület tetszett, csupa üveg és acél.

A brüsszeli Európa Parlament
Az Európai Bizottság épülete Brüsszelben
Több kerékpár kölcsönző pontot is láttunk a városban, talán valami hasonlót akarnak bevezetni Budapesten (sejtem annak mi lesz a vége). Ez egy fizető,- vagy kártyaleolvasó automatával egybekötött kerékpár parkoló, állítólag nem is drága a bringák bérlése és sok másik helyen is leadhatók.

Fizetés után a szerkezet elengedi a bringát

A központ környékén láttunk még egy egykori Malév irodát és egy Magyar Kultúra nevű helyet, ezek persze nem egymás mellett voltak.

A következő esténket egy másik hotelben töltöttük, mert azt később foglaltam le, az gyengébb volt az előző kettőnél, de legalább tiszta volt minden.

Az utolsó napunk is sűrű volt, délelőtt megnéztük az Atomiumot, ami sokkal nagyobb, mint hittem.
A kilenc göbmmől álló építmény acélból készült és a vas tércentrált köbös kristályrácsát jeleníti meg 165 milliárdszoros nagyításban. Az 1958-as brüsszeli világkiállításra készült, de aztán úgy döntöttek, hogy megtartják. A szerkezet teljes magassága 102 méter, tömege pedig 2400 tonna. A kilenc, egyenként 18 méter átmérőjű gömböt tizenhat cső köti össze, melyekből a kocka éleit alkotók 3 méter átmérőjűek és 29 méter hosszúak. Az átlóban lévő csövek átmérője 3,3 méter és hosszuk 23 méter. A csúcsára állított kocka három alsó gömbjét egyenként egy 35 méter magas állvány támasztja alá, viszont van a szerkezetnek még további három olyan gömbje, amelyeknek nincsen függőleges alátámasztása. Így ezek biztonsági okokból zárva vannak a látogatók előtt. A turistákat a középső csőben közlekedő lift egyenesen a legfelső gömbbe szállítja, ahonnan körpanoráma nyílik a városra és környékére. A lift visszafelé csak a középső gömbig viszi utasait, mert itt és a többi alsó gömbben (amelyekbe mozgólépcső segítségével lehet továbbjutni) az 1950-70-es éveket idéző retrokiállítást tekinthetik meg a látogatók. /forrás: Wikipédia/
A sorban álló tömeg és a kevés időnk miatt nem mentünk fel a felső gömbbe, talán majd legközelebb.
Brüsszel nagyon színes város, ha az embereket nézzük, akkor is. Remek a tömegközlekedése, de gyalog is bejárhatók a főbb nevezetességek, kivéve az Atomiumot, mert az a város szélén van egy nagy parkban. Az utcák tágasak és szélesebbek mint a briteknél. Szerencsére csokiból sem volt hiány, de annyi azért nem volt, mint Brugge-ben.
Még délelőtt továbbindultunk, mert még Gentet sem akartuk kihagyni a körútból és a hajós átkelés is ránk várt este.
További rengeteg kép található bal oldalt fent, a képarchívumban.

1. Gyuri, tegnap probaltam megkerdezni de ezek szerint nem ment at az uzenet: megirnad a szallasotok nevet, es hogy hogy volt a parkolas Bruxellesben?

Nagyon szepen koszonom!
    Kati

2. Kedves Kati!
    Az egyik hotel neve: Mercure Brussels Center Louise
    Ez sokkal jobb hely volt mint ez: Chelton Hotel
    Amikor az első hotelben megszálltunk, véletlenül találtuk meg a mélygarázst a szálloda alatt úgy, hogy hátsó utca felől közelítettük meg. Amikor várost néztünk, átálltunk egy belvárosi parkolóba, mert nem akartunk öten a tömegközlekedéssel bumlizni.
    Egyébként a Booking.com-on foglaltam le mindegyik szállást, mindkettő 88 font folt egy éjszakára.
    Ha van további kérdésed, ide megírhatod: gkatona1972@gmail.com üdv.