2012. szeptember 9., vasárnap

Fodrász


Megfizethető és jó fodrászt találni számomra nem volt egy egyszerű feladat itt Angliában. Egyébként sem könnyű ha az embernek már otthon, Magyarországon volt egy akihez évekig bizalommal és teljes megelégedettséggel járt. 
A fiúk helyzete sokkal egyszerűbb. Mikor ide költöztünk beszereztünk egy szuper jó minőségű hajnyírót, így én léptem elő személyes házi fodrásszá. 
Na de én mit csináljak akinek festeni és valami frizurát alkotni is kéne? Első körben feltérképeztem az árakat. Meglepődtem. Egy festés 40 font körül mozog, ha már vágást is kérünk 60-70 fontot is fizethetünk. Egy trendibb szalonban pedig még ennél is sokkal többet. Ezt én kissé soknak találtam így megvettem magamnak a festéket és nekiláttam otthon. Szerencsére jól lett a végeredmény, így azóta is én festem magamnak. De hát vágatni azért csak kell időnként. Egyik du. megláttam, hogy egy fodrász szalon nyílt az uszodában ahova Benivel úszni járunk. Kértem egy időpontot, de bárcsak ne tettem volna. Több, mint 1 órát töltöttem ott (pedig csak egy szimpla vágás szárítást kértem) de a lány többet beszélt, mint amennyit dolgozott. Végül 42 fontot fizettem és még csak nem is tetszett a végeredmény. Utána hónapokig nem is néztem fodrász után, mígnem az egyik kolléganőm ajánlására felkerestem az ő fodrászát. Meglepetésemre 30 perc alatt végeztem, teljesen megelégedve távoztam és csak 20 fontba került. A tanulópénzt azonban a következő alkalommal megfizettem. Számomra ma sem egyértelmű, hogy itt a fodrászok miért számolják külön fel a hajszárítást. Ha vágást kérek az 20 font, de ha már beszárítást is akkor 32 font? Mi kerül 12 fontba azon, hogy beszárítja a hajamat? Pusztán azért kell többet fizetni, mert ha ún. blow dry-t kérünk akkor formázza is a hajat szárítás közben, ha pedig csak sima szárítást (dry) kérünk akkor megszárítja, de csak azért, hogy ne vizes hajjal menjen haza az ember lánya. Na ezt magyarázza meg nekem valaki. Mindenesetre most már tudom, hogy legközelebb ki kell hangsúlyoznom, hogy én csak sima szárítást kérek a vágás után.
Bejegyezte: Kriszti

3 megjegyzés:

  1. Az utóbbi két évben ezért nem voltam fofrásznál. Előtte öt évig kinlódtam velük itt, végigjárva a szalonokat. Drága is, pocsék is és idegesitő is mikor minden egyes szál hajamnál megkérdezik hogy ezt most tényleg levághatják e. Ennél körülményesebben csak Kanadában vágnak hajat, ott két-három óráig is eltartott, mire minden szál hajamnál engedélyt kértek.:-)

    VálaszTörlés
  2. A magyar fodrászok ebben is jobbak:)
    Gy.

    VálaszTörlés
  3. Itt az ellenpelda, a sarkon van egy kis fodraszuzlet, tiszta, modern, 13 fontert vagja le a hajam parhavonta. Szaritast nem szoktam kerni, heti sokszor jarok uszodaba, ott sem szaritom, megszarad. Nagy hidegben huzok ra egy sapkat, a formaja meg szaritas nelkul is jo, olyan jol van levagva. Sok fodrasz jar hazhoz, akiknek sajat uzletre nem telik, ok is nagyon olcsok, egyszer anyosomnal egy huszasert negyunket vagott le egy lany.

    VálaszTörlés