2012. március 14., szerda

Moors Valley Country Park

Remek délutánunk volt szombaton, amikor a Moors Valley-be látogattunk. Szinte nyári idő és hatalmas erdő fogadott minket. Sokan piknikeztek a tóparton, mi fociztunk és játszótereztünk, nem is keveset. Körbejártuk a Go Ape nevezetű famászó helyet, ahova előzetes oktatás után lehetett felmászni. Az erdő fáira kíméletesen ráerősítették a mászásra alkalmas helyeket ezek segítségével egyik fáról a másikra lehet mindenféle jópofa módon átmászni, természetesen védőfelszereléssel. Többféle pálya létezik korosztályok szerint. Meglepő volt, hogy egész messze bent az erdőben is mászkáltak ilyeneken és vagy 200 m-es kábelen lecsúszópálya is volt a nagyobbaknak. Állítólag a nagy pályán 3 órába tartott végigmenni. Talán már otthon is van ilyen.

Go Ape mászó park
Terep Segway-t is lehetett volna bérelni, nem kevés pénzért egy órára. Ez az az érdekes jármű ami két keréken gurul, felfelé kiáll belőle egy fogantyú, azon van a kormány. Az előre-és a hátramenetet a testsúly előre - hátra helyezésével indíthatjuk és van benne egy giroszkóp, ami automatikusan egyensúlyoz helyettünk. Én már mentem ilyennel, hamar meg lehet tanulni a kezelését.

Segway-ek a ház mellé támaszva
Természetesen kisvasutaztunk is, egyáltalán nem rázott, csak nagyon finoman zakatolt a jó hosszú szerelvény, amit egy igazi gőzmozdony húzott. Minden menet előtt a masiniszta szenet lapátolt a gépezetbe. Jó kis útvonalon vitt, először a tó mellet, majd több alagúton át a másik végállomásra, ahol egy komoly fedett kis pályaudvar volt, mini váróteremmel. Visszafelé a két hatalmas játszótér és egy felüljáró közelében vonatoztunk.

A kis utazásunkról az alábbi videót készítettem.

Szép nagy golfpályát is láttunk. A nap végén még jártunk egyet az erdőben, ahol egy kisebb fából készült labirintust és egy domboldalba épített mászópályát találtunk, a Beni többször is végigment rajta.
A parkban egyébként látogató központ, önkiszolgáló étterem és bringa kölcsönző is volt. A kerékpárosoknak kiépített erdei utakkal. Az erdőbe sorompós beléptető-rendszeren keresztül lehetett behajtani. Az épületek oldalán még kutyaparkolót is elhelyeztek kis karikával a póráznak.

A további képek az archívumban.