2012. augusztus 31., péntek

Isle of Wight - Átkelés a szigetre


A kilenckor induló kompra foglaltam jegyet a neten, múlt keddre. Éppen, hogy odaértünk, utána már csak 4-5 autó fért fel a hajóra. Nemsokára elindultunk, a kocsit az alsó szinten hagyva felmentünk a kényelmes emeleti  váróba, ahol bőven akadt hely. A hajón több büfében lehetett válogatni a nyalánkságok között. 
Érdekes módon egész héten esős idő volt, az időjósok csak keddre ígértek napos időt és ez szerencsére be is jött, szikrázó napsütésben telt az utunk, csak ritkán takarták felhők a napot.
Természetesen én egész úton fel-le mászkáltam a hajón, annyi érdekesség volt az út során. Pont onnan indultunk, ahonnan anno a Titanic. Elég nagy hajóforgalom volt, előttünk futott ki nem sokkal egy hatalmas konténerszállító. Méretei: 365 x 52 m.


Nem nagyon értettem a manőverezését. Először középen haladt, majd lehúzódott a jobb szélre. Ezután majdnem egymás mellett haladt a kompunkkal, egy idő után felgyorsult, vagy mi lassultunk, majd előttünk balra fordulva ment kelet felé. Nekem kissé veszélyes mutatványnak tűnt, de én persze nem vagyok hajós szakértő.


Sokféle hajó mellett haladtunk el. 


Red Jet, ugyancsak a szigetre megy, de 10 perc alatt odaér



Több helyen és társasággal átjuthatunk a szigetre. Nyugaton Lymingtonnál, állítólag ez a legszebb út és a legrövidebb is. Mi a középsőt választottuk a Southampton és Cowes közti járatot, mert ez a kikötő van hozzánk a legközelebb, igaz ez a hajóút a leghosszabb, 1 órás. A Portsmouth-Ryde között is elég sűrűn járnak a kompok.  Az alábbi útvonalakon személyszállító hajók is közlekednek. A két leggyorsabb a Redjet hajója és a Hoovercraft légpárnása.




















Hamar odaértünk, érdekes volt megpillantani a Brit sziget utáni legnagyobb szigetet a La-Manche csatornában (más néven English channel). A tökéletes állapotban lévő házak, a tisztaság és rendezettség mindig lenyűgöz ebben az országban, ahogy ezen a szigeten is.


Kiszállás után azonnal továbbhaladtunk rohanásunk első állomására, Ryde városába.

2 megjegyzés:

  1. Naaaa, meséld továáább! Végre valaki járt ott is! Hét éve fenn van a listámon a sziget, de még egyszer se sikerült összehozni. Legalább mások kirándulását had lessem meg. :-))

    VálaszTörlés
  2. Írom, írom, csak az a fránya idő:) A képeket már feltöltöttem.

    VálaszTörlés