2011. szeptember 21., szerda

I speak English!

Tegnap voltam másodszor angolon. Sajnos csak egy héten egyszer van, 32 héten keresztül, de ez legalább állami támogatással jutányosabb. Sokat beszél a tanár, akiről azt hittem először, hogy külföldi. Kiderült, hogy skót a fickó. Ott annyira másképp beszélik az angolt, mint itt, hogy külföldinek néztem. Az órák érdekesek és viccesek, sokat nevetünk, de nem egymás bénaságán. Az a jó a csoportban, hogy mindenki hasonló tudással rendelkezik, így a negyedik szintre soroltak be minket.
A lányok a következő helyekről jöttek: Szlovákia, Lengyelország, Franciaország, Románia, Németország, India. A fiúk: Szenegál, Spanyolország  és én, így elég színes a társaság. Érdekes, amikor próbálunk egymással beszélgetni, de azért megértetjük magunkat, a rossz nyelvtannal együtt. Az egyik lengyel lánynak annyira nehezére esik a kiejtés, hogy szerintem sose fog megtanulni, pedig három éve itt lakik. Az üzletekben, utcán, az iskolában a szülők nagyon szépen beszélnek, jól elharapják a szavakat, azonnal hallatszik, hogy melyik idevalósi. A nőknél furcsa ez a nyávogós, éneklős hangsúlyozás. A tegnapi óra közben is ilyen hallatszott be a terembe a folyosóról, a tanár is röhögött rajta.
Házit is kaptunk jócskán, így van mit gyakorolni. Remélem hosszú távon hasznos lesz.

1 megjegyzés:

  1. Hello Gyurci!

    Akkor most lehet ismerkedni és gyakorolni a nyelvet... :)

    Puszi

    Moncsi

    VálaszTörlés